FANTASTISCH Java - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van nikkyenlisanne - WaarBenJij.nu FANTASTISCH Java - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van nikkyenlisanne - WaarBenJij.nu

FANTASTISCH Java

20 Februari 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Selamat datang!! Daar zijn we weer, en nu vanuit een fantastisch Java. Ga er maar eens voor zitten, pak een kop zwarte thee en geniet van onze avonturen... Zwarte thee? Jaaaahh later meer hierover..

1000 islands zou na Jakarta de volgende bestemming zijn geweest. Echter was dit toch niet haalbaar..helaas. Maakt niet uit, genoeg andere paradijsjes in het verschiet. Flexibel as we are, plan omgegooid en hup, de trein in voor een 3uur durende reis naar Bandung. Voor dit geld kun je in Nederland nog niet eens een gezinszak friet met delsen bestellen. Laat staan een treinkaartje naar Groningen. GOEDKOOHOOP!! Hier eenmaal aangekomen hebben we een local ontmoet, mr. Piping. Een heel lief, klein mannetje die gek is op onderhandelen. Nou, wij ook dus kom maar op! Mr. Piping is van oudsher gids en heeft altijd voor een organisatie gewerkt. Nu werkt hij voor zichzelf en is aan t zwartjoekelen.. Boefje!! Hij had een prachtige reis door Java voor ons in petto, en die klonk als muziek in onze oren. Nadat we na een uur uit waren onderhandeld, zijn we moe maar voldaan gaan slapen.

In al deze dagen door Java hebben we zoveel bijzondere en mooie plekken gezien. Tangkuban Parahu, een krater met verschrikkelijk veel zwavelgeur.. Theeplantage en theefabriek. (ongelooflijk om te zien hoe thee wordt gemaakt.. Wetende hoeveel werk er gedaan moet worden, voordat je een zakje thee in je water dompelt. Niet normaal..en dan bestaat er ook nog eens verschil tussen zwarte en gele thee etc etc. Affijn, de zwarte is de beste en Nikky drinkt het op alsof 't sambucca is. Ze vond het heerlijk).
Van thee naar hotsprings, en van de hotsprings naar een VRESELIJKE nacht in Garut. Om 04.30u ging de moskee open, jeuj! Geen oog dicht gedaan, gekke dromen..en we zitten nog niet eens aan de Lariam.

Waar zijn we verder nog geweest? Cangkuang..de oudste tempel van Java met het historische 'dorpje'..geen elektriciteit, buiten douchen, geen wc papier, emmertje vullen vanuit een put. Pff middeleeuwen! Lisanne heeft aangeboden gekregen om haar huwelijksreis hier door te brengen over een aantal jaar..haha no way!

What else do we have? Nague village, green village/ green canyon..natuurpark van Pangandaran, dieng plateau --> KRATER, EIEREN, KOTSLUCHT.. Telega warna, shiva tempels, Borobodur die helaas dicht was door de uitgebarste vulkaan Kelud..tempels, tempels en nog eens tempels. Haha!! ..een fabriek waar ze kleding en sieraden maken. Uiteraard hebben wij hier dan ook leuke souvenirtjes voor onszelf gekocht..hehe.

Zoals jullie lezen hebben we al zoveel gezien en gedaan. Ook al veel mooie mensen mogen ontmoeten, en ieder heeft z'n eigen verhaal. Leuk!
Dit weekend gaan we naar Bromo en kawah ijen. Maandag staan we op de ferry richting Bali, om onze sexy billetjes te laten bijbruinen..kijken of we kunnen surfen en misschien een feestje kunnen meepakken op Kuta!

Travel is the only thing you buy that makes you more richer!

We keep in touch! X

• 20 Februari 2014 - 12:07

Alus:

Zo, al veel gezien en gereisd. Volg jullie op Google Maps.(Weet waar jullie zitten via onze kontakten) Ik zag dat je nog flink wat kilometers voor de boeg hebt alvorens jullie in Bali zitten. Die Mr.Piping dat is zeker zo'n klein Patjakkertje (indonesich scheldwoord voor boefje !!) uit de tijd van Soekarno.
    Slaan juliie Soerabaya over ? Niet doen SOERABAJA, SOERABAJA, mijn gedachten gaan altijd naar jou. !!

• 20 Februari 2014 - 12:32

Alus:

Dus niet naar Soerabaja ! Hebben jullie al Gado Gado gegeten.

• 20 Februari 2014 - 13:42

Silvie Joosten:

Waaauww..... wat hebben jullie al veel gedaan! Zo geweldig!! mooie zin lies.... al in je boekie tegen gekomen ;) ?!?! hihi... Enjoy ladiess......

• 20 Februari 2014 - 15:02

Sandy:

Hey meiden!

Superleuk om te lezen dat jullie zoveel nieuwe dingen zien! Zelfs plaatsjes waar ik niet ben geweest! Surfen op Bali moeten jullie zeker gaan doen :D En breek ook vooral je nek niet over alle offertjes daar.. Vooral Wytze wist ze nog wel eens per ongeluk te pletten.. Op Bali zul je in ieder geval niet wakker worden van een moskee ;) Hooguit van karaoke. Veel plezier ook nog bij de Bromo en de Ijen! Twee prachtige vulkanen die volkomen van elkaar verschillen en die je zeker gezien moet hebben!

Liefs Sandy (weer vanuit het koude NL brrr)

• 20 Februari 2014 - 19:52

Jacqueline:

Hoi dames,
    Leuk jullie te volgen.En nikky thee drinken,breng voorraad mee dan kan ze straks hier ook vooruit.Leuk souvenirs en sieraden helemaal.
    Geniet ervan,niet te bruin worden.
    Gr. Jacqueline

• 22 Februari 2014 - 10:48

Esmee:

Hoihoi!

Goed te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben! Leuk om jullie verhaal weer te lezen. Geniet er nog van!

Liefs Esmee

• 24 Februari 2014 - 15:06

Ralvinho:

Lol! alles omrekenen in delsen, vieze dikkerds. Have fun, klinkt goed allemaal.

• 24 Februari 2014 - 16:57

Betsy:

Hoi Nikky en Lisanne

Wat een avontuur geniet er van leuk om jullie zo te volgen geniet op Bali

Gr Betsy

• 25 Februari 2014 - 00:05

Annelies:

Wat een jaloersmakende ervaringen en ... het is duidelijk: Jullie zijn niet bang!! Goed zo!
    Gr Annelies

• 25 Februari 2014 - 10:12

Lisanne:

Heey meiden,
    Wat hebben jullie in de 2 weken al veel gedaan en gezien!! En dit is nog maar het begin, word al steeds een beetje meer jaloers als ik de foto's zie en de verhalen lees, echt super!! Gelukkig mogen nathaly lin en ik er ook een beetje bij zijn :p haha
    Heel veel plezier in Bali, en het zou zeker vet zijn als jullie daar feestje mee kunnen pakken!!! Dan wil ik ook graag weer picca's zien ;) haha
    Kuss Lisanne

• 25 Februari 2014 - 21:10

Yvonne:

Hoi dames van het goede leven.
    Leuk om te lezen dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben. Net vertrokken en het eerste doel van de reis al gehaald, Nikky drinkt thee! Nu jij nog Lisanne, skydiven...
    Genieten!

• 05 Maart 2014 - 12:38

Monique:

Waaw mooie uitspraak!! En helemaal waar!!
    Ik kan me voorstellen dat jullie gek wordt van die tempels allemaal. Staat vast op elke hoek van de straat wel 1.
    Oh nu lekker op bali!!!! Zoooo vet!! Geniet er van en lekker feesten daar! Op naar jullie volgende avontuur....en jullie volgende verhaal:)

Dikke kus, Monkeyyyy