Lion, the legend lives on - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van nikkyenlisanne - WaarBenJij.nu Lion, the legend lives on - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van nikkyenlisanne - WaarBenJij.nu

Lion, the legend lives on

11 Mei 2014 | Sri Lanka, Colombo

KABOEM!!!!!! 'Wat was dat?' 'Weet ik niet'. 'Aaaarrrggg mijn fiets!'. Fijn, Lisanne krijgt een klapband onderweg. Welkom in Polonnaruwa :)!

Weer een ervaring. Wat doe je als je geen telefoon bij hebt, en er geen fietsenmaker in de buurt is? Juist. Wandelen en maar zien wat er op je pad terecht komt. Elk nadeel heeft zijn voordeel, ook deze klapband. Zo zijn we bij een familie thuis uitgenodigd voor een papaya juice. Super gezellig gehad met hun dochter en gelijk een hartsvriendinnen armbandje gekregen, hihi honey! Onderweg nog een ijskar tegen gekomen, en een lief vrouwtje getrakteerd op een ijsje. Voor ons maar €0,10 ..voor hun een onbeschrijfelijk moment. Ook deze dag was weer geweldig. Veel gezien, langs mooie natuur gefietst (voor de klapband), lieve mensen ontmoet uit Australië en Engeland. Gezellig en heerlijk gegeten met ze, gekletst en verhalen uitgewisseld. Wat is reizen toch leuk. We zijn besmet!

Hierna was het tijd voor een duik in de Indische oceaan. Plaatsje uppuveli. Nikky heeft gedoken tot 18meter.. 'Maar wat gaaf weer! Van mooie vissen, aalen, zeesterren, koraal en zelfs een schildpad! Dat was echt twee uur genieten van de onderwaterwereld!', aldus onze stoere duikster.
De volgende dag zijn we gaan snorkelen bij Pigeon island. Super mooi.. Haaien vlakbij gezien en super mooie vissen. Onze ervaren duikvrienden hebben alleen maar gesprekken over vissen. Wij hebben geen idee welke naam ze allemaal hebben. Mooi noemen we ze maar, haha. Zijn ook nog dolfijnen gaan spotten. Leukkkk!

Kotthu roti, HET lokale eten hier. Voor €1,11 krijg je een fantastisch groot bord. En voor dit geld mag je ook nog eens gratis gebruik maken van alle chili die ze erin mikken. We hebben honger, maar stoppen soms met eten omdat het zooo pittig is. Haha niet normaal jongens! Maarrr wat kunnen ze goed koken hier. Aiiiii en wat zijn we fan geworden van de bananen en de mango's. Fruit een 10, groenten een 10, en shakes een 10+ .. Sri Lanka wat ben je fijn!!

Nikky: 'fluit spelen?'. Lisanne: 'buiten spelen?!'. Hahahaha. Nikky is dol op haar fluit die ze voor 200 rupees van een lief oud mannetje heeft gekocht, en Lisanne haar oren zijn nog steeds stuk. 'Vat nog een Arak!'.

Lisanne: 'kijk dat bord Nikky, lekker, een restaurant met juices'.
Komen we het restaurant binnen, is het een massage zaal. Lol!

Een stortbui, ook die hebben we hier ja. Schuilen bij een fruitkraam, een oude doek krijgen om de waterdruppels mee af te vegen. En dan.. 'where are you from, how old are you, are you married, do you have a boyfriend, you wanna try Sri Lankan boy?'. Gelukkig stopte de bui en werd Lisanne van dit schattig mannetje verlost..

Nikky tegen Lisanne: 'wat is dat tussen jouw kip, lijkt wel paprika', Lisanne: 'ja, dat is paprika, wel een rare kleur' (lichtgroen) .. Lisanne: 'wil je proberen? Best lekker voor paprika'. Nikky even later: 'jouw eten is wel heel pittig'. Lisanne: 'valt echt wel mee hoor, kei lekker'. Nikky: 'ik sta in vuur en vlam, echt raar dat dit paprika is'. Lisanne: 'hmmm raar!'. Ober komt het eten ophalen en vertelt ons dat dit een chili soort is. Naam vergeten! Heel 't restaurant bij elkaar gekrijst van het lachen..

Na een heerlijke dag in tijd voor een douche. Koud, maar dat terzijde. Lisanne neemt wat van de koude straaltjes, pakt de douchekop eraf en laat deze per ongeluk op de grond vallen. 'Hahaha, kom eens kijken Nikky'. En daar zag ze haar douchebeurt aan haar neus voorbij gaan. De douchekop lag in tweeën. Nikky: 'jij hebt toch nog tape bij'. Oooooo, Monique Linssen, ik moest meteen aan jou en Afrika denken..toen je met die wasbak in je handen stond. MONKEY!!

Lisanne in haar slaap: 'Nikky, maat maat'. Dit is één van de vele 'slaappraat' geweest in 3 maanden tijd. Nikky is weer blij als ze alleen ligt. Haha sorry babe!!

....Van het strand 2 nachten naar Batticaloa. Veel Nederlandse geschiedenis in dit land. Mooi om onze 'Dutch fort' te zien. Trots op ons kleine landje! Ook nog naar de kapper geweest in dit plaatsje. Lache! Voor €3,- kan er weinig misgaan, dus kom maar op met die ervaring. Lisanne heeft nog nooit zo'n snelle kappersbeurt gehad. Meneer volgde de bestaande haarlijn gewoon, knipte er voorzichtig wat af, en klaar was Kees. Achja, het dode stuk van mijn haar was eraf na 10 minuten, haha thank god!
Klaar om surfers te gaan spotten in Aragam Bay. Wat een leuke slaapplaats hadden we weer gevonden. 21 april jl. geopend en gelijk de eerste gasten zijn. Barbaaaaars! Meteen een hele fotoshoot van ons gemaakt, en deze mannen waren zo trots als een pauw. Geweldig! 's Avonds gezellig een biertje gedronken (zij deden niet mee, 98% van dit plaatsje is moslim). Weer veel achtergrondgeschiedenis gekregen van dit land. Pfff Lisanne gaat deze cultuur sowieso missen.

Ella en zijn little Adams Peak, mooie theeplantages en treinreizen, Nuwara Eliya of ook wel gezegd little England--->REGEN, dat hebben we nou niet gemist! Paarden, golfclubs, kou en nog meer kou..we zitten in Azië, niet in Europa. Boehoe! Snel weg hier. Lekkere curry's eten, genieten van alles en iedereen om ons heen, lion biertjes drinken, lachen, nieuwe mensen leren kennen.. En vooral niet te vergeten; shoppen in Colombo. Jeeeej! Daarnaast genoten van de luxe, naar de film geweest, hotdogs in de bioscoop kunnen bestellen, en ook hier vooraf de film gaan staan en luisteren naar het volkslied. Wat hebben we nog veel gedaan in de laatste weken..

Buikpijn omdat we nu 'laatste weken' typen. Een naar gevoel hebben, omdat dit ons laatste verhaal zal zijn. Een lach omdat we onze vrienden en familie weer gaan zien. Zin hebben in een boterham met (pinda)kaas, een broodje kroket of gewoonweg Hollandse kost. Een warm gevoel krijgen van de onbeschrijfelijke momenten die we beleefd hebben. En vooral dankbaar zijn dat we dit konden en mochten meemaken.

Lisanne: 'Sri Lanka, de kers op de taart. Indonesië was al veelzijdig en mooi, maar dit land heeft echt alles! Bij mij absoluut nummer 1. Nu weer zin in mijn eigen bed en mijn volle kledingkast. Kijk ook weer uit naar het normale, degelijke leventje en de dagelijkse sleur. Al zal ik dat na een maand ook weer beu zijn haha. Kom maar op met die zuurkool, afspraken en ritmes..oja, en vooral niet onbelangrijk: MIJN ELEKTRISCHE TANDENBORSTEL. Tot snel lieverdjes!'
Nikky: 'Wat een reis.. Wat een reis!! Dat was echt optimaal genieten. Ook Sri Lanka was weer geweldig, veelzijdig land met lieve mensen. Inmiddels heb ik toch wel weer zin in een broodje kroket en elke dag schone kleding, fijne warme douche en een goed bed! Geen restaurant meer voorlopig! Nederland tot over een paar dagen..'

De laatste dagen zijn we in Negombo. Even terug naar ons prinsessenbed hihi. 17 mei om 07u kussen we weer Nederlandse bodem. Xxx

• 11 Mei 2014 - 14:35

Albert:

Hey, Wereldreizigers, wat een heerlijk sfeervol verhaal weer. Het enthousiasme spat er vanaf. Maar ja dat kan ook niet anders met die overweldigende natuur en al die avonturen. Geweldig dat het allemaal zo goed gegaan is voor jullie. Nu nog een lange vliegreis terug. Tot ziens op Schiphol airport a.s zaterdagmorgen.
    Nog een paar geweldige laatste dagen. !

• 12 Mei 2014 - 15:57

Els:

Ja Lisanne en Nikky,

Weer ff mee op reis geweest op jullie laatste adres ....Zo' n bijzondere lekke band zul je hier niet hebben...toch ook wel aardige fietsenmakers hier hoor! !

Ja en dan zit het er bijna op, maar deze hele trip nemen ze jullie je leven lang niet meer af.

Kijk nog goed om je heen daar , goede terugvlucht wens ik jullie alvast, en weer terug in Holland, begint de zomersfeer alweer, kermis in Best, ja Nikky! ! Feesten op Strijp etc. etc.

Bedankt voor de gezellige reisverhalen, en tot ziens dan maar weer

Lieve groet, Els

• 12 Mei 2014 - 21:03

Die Gekke Hollander Die Altijd Alles Kwijt Is:):

Chicks! mooi verhaal weer. Jeetje wat is de tijd snel gegaan. Wat zullen jullie genieten van je eigen bedje en normaal eten etc! Liesl wanneer gaan we Chicken Cashewnut eten? Geniet nog van de laatste dagen, en als je denkt moet ik dat ene shirtje nou wel of niet kopen? Ik zeg DOEN!!! Nederland is toch allemaal same same but different :) Oh en een paraplu is ook geen overbodige luxe helaas!

• 16 Mei 2014 - 20:37

Yvonne:

Hoi dames,

Weer een mooi reisverhaal... Wat hebben jullie het goed gehad daar zo te lezen.
    Goede vlucht terug naar Nederland en tot snel.

Liefs Yvonne

• 17 September 2014 - 17:03

Yulia Van De Laar:

Hallo Nikky en Lisanne,

Ik ben Yulia van de Laar, correspondente van de Uitstraling in Oirschot. Ik heb jullie reisverslag gelezen en het lijkt me leuk om een keertje jullie te interviewen over jullie's avontuur in Azië, vooral in Indonesië. Maar ik vraag me af of jullie in de gemeente Oirschot wonen, want ik kan alleen maar schrijven over de inwoners van gemeente Oirschot. Ik hoor het graag van jullie.

met vriendelijke groet,

Yulia van de Laar