Land of smile (?) - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van nikkyenlisanne - WaarBenJij.nu Land of smile (?) - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van nikkyenlisanne - WaarBenJij.nu

Land of smile (?)

06 April 2014 | Thailand, Cha-am

Volgens mij zijn we verdwaald zegt Nikky..waarop we beiden alleen maar kunnen lachen. Welcome to Thailand!

Bangkok is so gay it makes San Francisco look like rural Texas. We zijn meteen verkocht, wat een wereldstad.. Koh san road, Chang beer, nieuwe kleding (alweer ja..) tuk tuk, stugge Thai waar niet mee te onderhandelen valt, China town, ladyboys..wat een indrukken allemaal.

Na Bangkok verder gegaan naar Ayuthaya. Thaise massage genomen en een fiets gehuurd. Beiden hebben we nog nooit zoveel km's afgelegd..noch te voet, noch te fiets. Bye bye fatties, in Nederland vreten we jullie er gewoon weer aan!
Een dagje fietsen..niet zomaar een dagje. Neeee, eentje met heel veel boeddha's, oude ruïnes, kontpijn, zweet, heeeeel veel zweet.. een Nikky die apetrots is op haar oranje krakende fiets, met een veel te laag zadel waar je spontaan artrose in je knieën van zou kunnen krijgen.. Lisanne die alles doet wat god verboden heeft, en zo een boze security aan haar lippen heeft hangen.. Achteraf natuurlijk wel weer grappig maar daardoor wel een schitterende foto moeten wissen. We maken 't mee, we maken 't mee!

Na een dagje Lopburi, een apentempel en een museum, met de trein weer verder gereisd naar Phitsanoluk om vanuit daar weer verder te gaan naar Utarradit. Geen zin in een dag reizen..zin in een zwembad!!! Hallo luxe hotel met je prachtige zwembad, fijne chocoladetaart en heerlijk zacht bed met airco 's nachts. Het is zo warm hier (37- 45 graden) dat je eigenlijk elke dag nieuwe kleding aan wilt doen, een sproeier onder je oksels wilt hebben, en eigenlijk in een nudistenland wilt zijn. Maar dat is geen realiteit haha.. De realiteit is dat we in april zitten, en dus in het droogseizoen zijn beland. We zijn zo in de cultuur meegesleurd, dat we eigenlijk helemaal niet voor airco willen betalen..omdat dit 2 euro duurder is, en voor deze 2 euro kunnen we veel rijst, kebab en Turkse pizza's eten. Maar soms trekken we het echt niet meer, en boeken dan maar gewoon airco erbij. Vies voelen we ons vaak. VIES!!! Maar dat maakt niet uit..de mensen die we onderweg ontmoeten, de sfeer en de relaxedheid van dit land, maken een hoop goed. Eigenlijk mag het niet wat wij doen, maar we beginnen vergelijkingen te trekken met Indonesië. We missen onze lieverdjes en de cultuur daar! Thailand begint zo Westers te worden..tevens zijn de mensen vaak opdringerig, soms onaardig en deze Thaise apen geven zichzelf gewoon fooi door te zeggen dat ze geen wisselgeld hebben. Nerdjes! Daarnaast is het wel heel fijn en goedkoop reizen, maar Lisanne twijfelt aan de zin, 'the land of smile', die in veel boeken staat omschreven.

Mensen ontmoeten..1 van de leukste dingen aan backpacken. In Lopburi zijn we mensen tegengekomen die al een jaar aan het backpacken zijn, maar dan op de fiets. 16 landen hebben ze al gehad en ze willen naar de 24. BIJZONDER.. Alus, niks voor jou en wat pedaleurders??

Even terug naar onze reis..die we hebben voortgezet in Chiang Mai. Oef, wat is dit een leuke stad! Een goedkoop en super leuk guesthouse gevonden in het oude centrum. Fiets gehuurd, tempels gezien waar we nu helemaal klaar mee zijn, olifantentocht gedaan, een vlindertuin bezocht zonder vlinders erin, haha..oplichters!!! Ook zijn we nog gaan raften en hebben we een hele dag opgetrokken met Chinezen..vervelend en vermoeiend. Tip: niet gaan raften in het droogseizoen, mits je ervan houdt om steeds vast te komen zitten in rotsen, en een arm wilt hebben die achteraf voor de helft verlamd is.
Als afsluiter hebben we nog een film bezocht in een super mooie bioscoop, shoppingcenter Maya, very nice! We hebben in Thailand geleerd 'long live the king', en de koning is hier ook echt alles. Zijn foto zie je door heel Thailand, en vooraf aan de film wordt het volkslied gedraaid en moet je gaan staan. Grappig moment om mee te maken, wat wij niet kennen in Nederland. Woorden schieten tekort hihi.

Na Chiang Mai verder gegaan met de nachttrein van 15 uur (!!!) naar Bangkok. Yes, voor 20 euro een privé cabine, een rustige coupé en gratis airco erbij. Tevens meteen een prima slaapplaats en een fantastische conducteur die je bed opmaakt. Waar je deze 2 meisjes al blij mee kunt maken.
Een ervaring op zich deze trein. Toch maar verstandig gaan slapen en geen bier gedronken hierin, geen zin in weer een kater na een geweldig feestje bij Zoë's in Chiang Mai :)

Weer gearriveerd in Bangkok..'tuk tuk? Hello, miss? Taxi? NOOOOO opdringerige mensjes!!!'. Vanuit hier nog even doorgetrokken naar Hua Hin en Cha-am, want het zuiden van Thailand is aan de beurt.
We hebben op 6 april jl. om 17u Thaise tijd 'tent in the garden' geboekt. Kamperen dus, hahaha!! Eenmaal aangekomen; wooooowwwww AMAZING!! Wat een vrijheid, en wat een leuke Duitse man die dit runt. Getrouwd geweest en heeft dit optrekje nu voor 13 jaar..prachtige tuin, fraaie bungalows, waakhonden, douchen in de open lucht, een schitterend zwembad, gratis fietsverhuur, een super leuke bar, shuttle service naar het strand..en dat voor €3,- per nacht pp.. Wat nou kamperen in Frankrijk?! Thailand, the place to be jonge. Whaaaaa zo gaaf hier!! Blijven hier 3 nachten en gaan dan weer verder. Lol, gaat Lisanne haar wens toch nog in vervulling..

Wanneer we weer aan het einde van Thailand zijn gekomen, zullen we nog wel een keer van ons laten horen.. Laten we in ieder geval hopen dat deze 2 weken iets langzamer gaan. We moeten misschien iets minder genieten, wellicht gaat de tijd dan minder snel..

LONG LIVE THE KING!!!

• 06 April 2014 - 15:38

Sandy:

Jullie maken weer wat mee! Pas er maar voor op dat jullie backpacks straks niet uitpuilen met al die nieuwe kleding hihi. Of jullie dumpen die backpacks en gaan gewoon zonder kleding verder, scheelt zweten en ook weer sjouwen :P Misschien helpt het ook meteen bij het afdingen met een chagrijnige thai!

Geniet van de camping! En ik was weer erg jaloers op de mooie foto's die ik via de whatsapp heb gezien!

Liefs Sandy

• 06 April 2014 - 17:32

Alus:

Heel mooi verhaal Lisanne en Nikky. Goed en leuk geschreven en mooi opgebouwd. Wat betreft die Koning, pas op he, dat is Koning Bhumibol. Die zit al vanaf 1946 op zijn troon met zijn liefje Koningin Sirikit. Die wordt daar heel erg gerespecteerd. Let maar eens op, dagelijks om 8.00 uur s'morgens en om 6 uur s'avonds wordt er op alle radio en T.V stations het volkslied gedraaid. Maak geen geintjes over deze koning, want daar staat 15 jaar straf op in de bajes. Lekker aan de zee nu, zie ik op Google Earth. Lekker op adem komen, en wat rust pakken. Trouwens wat betaal je daar voor een flesje bier?, dat is wel belangrijk wil ik daar ooit mijn Pedaleur vrienden mee naar toe krijgen. !! Momenteel zijn ze weer flink aan het demonstreren in het centrum van Bangkok, tegen de presidente. Dus daar maar beter wegblijven. Trouwens die koning dat is een geweldige muziekliefhebber. Schijnbaar hangen er daar op veel plaatsen foto's met hem met Elvis erop, dat was de enige echte KING. De laatste 2 weken in Zuid Thailand nu voor jullie. Have a nice time, and keep alert. !!!

Alus
    xx

• 06 April 2014 - 17:42

Myrna :

Haha.. Wat een mooi verhaal, weer. Kater? Wat? Niks van gemerkt. Hoe lang jullie verstandig blijven is een tweede. Waarschijnlijk als jullie vannacht jullie tent uitzweten denken jullie vast weer aan die heerlijke Bucket, of limoncello hè liesl. Maar zonder gein, het was gezellig met jullie in chiang mai! Ik chill hem nog even verder en bekijk of ik me nog een keer aan Zoë waag. Enjoy your trip en zie jullie op koh tao

• 07 April 2014 - 09:43

Lisanne:

Heey lies en nikky,
    wat leuk om te lezen wat jullie allemaal doen, en wat je allemaal kan doen in die tijd pff. Weinig van voor te stellen omdat het hier gewoon doorgaat! maar super ben ook zoooo benieuwd naar de foto's die erbij horen :) Geniet nog lekker van Thailand..
    mis je lies;)
    Xxx and have fun!!!

• 07 April 2014 - 13:53

Marleen:

Ha meiden, wat een superleuk verhaal weer..... en wat maken jullie veel mee!
    Geniet er nog maar effe van, want voor je het weet moet je weer back to the reality!!

Groetjes Marleen

• 07 April 2014 - 20:06

Anja Eijsermans:

Hè meiden,

Ik zit hier met Betsie aan de koffie (lekker Hollands) zonder kuukske en nou zeurt ze om een kuukske Mag nog niet te groot zijn ook. Zeur. zeur.
    We zijn net naar het bos geweest om takken te knippen voor onze paascrea van de Zuidzorg morgen. We gaan een ei versieren samen met Anja S. en Lenie.
    We hebben een geweldig voorjaar met zomerse temperaturen.
    Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Super!
    Geniet nog maar van jullie tijd en denk eraan op tijd naar bed en niet met vreemde mannen meegaan.
    Toedeloe,

Betsie en Anja E.

• 08 April 2014 - 21:47

Jacqueline:

Hoi meiden,

Gaf jullie reisverslagen.Ben zeer benieuwd naar de foto,s
    En vooral jullie ervaring in Thailand.
    Ik en dochter jolien zijn uitgenodigd om keer mee te gaan.
    Maar ik ben geen reiziger, dus Nikky nu moet jij mij lekker maken.
    Is dus andersom,mis je wel met de planning
    Maar geniet nog maar lekker hier gaat alles gewoon door.
    Groetjes jacqueline

• 10 April 2014 - 23:34

Mieke Riemens:

Geweldig om te lezen wat jullie allemaal meemaken, en ook op zo'n leuke manier beschreven!
    Nog heel veel plezier daaro! Groetjes, Mieke

• 16 April 2014 - 09:45

Mindy:

Weer een superleuk verhaal weer van jullie avonturen! Geniet er nog even van, het is zo weer voorbij..

• 27 April 2014 - 21:20

Yvonne :

Hoi dames,
    Zo leuk om jullie verhalen te lezen, beleef onze eigen reis weer. Bangkok, Chiang Mai en de nachttrein... Zo herkenbaar.
    Heerlijk genieten daar, ben heel benieuwd naar de foto's.
    Groetjes Yvonne