Goodbye Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van nikkyenlisanne - WaarBenJij.nu Goodbye Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van nikkyenlisanne - WaarBenJij.nu

Goodbye Thailand

21 April 2014 | Thailand, Bangkok

Dames en heren, koeken en peren! Zijn jullie weer klaar voor onze 'had je bij moeten zijn' grapjes? Ga er dan maar weer eens voor zitten en GENIET.

'Miss, I ordered a cappuccino..' 'yes, this is a small one'. Lol, goedenavond espresso.
....'to hua hin please'. 'Ok, that's 12 bath'. Pffff geen geld.. Gaat ons nog tegenvallen in Nederland..alle dure trein- en busreisjes, de kosten voor een etentje, agenda aanschaffen en dingen plannen, werken, alle verplichtingen, een biertje in de kroeg, en gewoon alle stress om ons heen.. Sorry lieve familie en vrienden, voor als we in het begin een afspraak vergeten of te laat komen. We beginnen de westerse cultuur namelijk ook steeds minder leuk te vinden.. Monotoom ruzielandje!!

Goed, even terug naar onze avonturen..want we worden al chagrijnig als we aan Nederland denken. Niet doen, niet doen. Daarvoor is het veel te mooi hier.. We maken zoveel mee dat het soms moeilijk is, om het verhaal bondig en smaakvol te houden. Het liefst plakken we er nog 3 maanden achteraan, maar helaas moet de schoorsteen weer gaan branden.. Hmm waar heeft Lisanne dit toch eerder gehoord.

Country load..take me home. Dat ze geen goed Engels kunnen spreken hier wisten we al..maar als artiest sla je de spijker op z'n kop wanneer je uitspraak ook nog eens onder de maat is. Dat maakt ons niet uit hoor, wij hebben leedvermaak genoeg. Onze nachttrein naar Surathani vertrok om 23.35u dus daarvoor hebben we nog een aantal Leo biertjes genuttigd. Net iets lekkerder als Chang, en aangezien wij als zusters erg veel verdienen, blijft het geld nog steeds rollen..oeps!!
Celine Dion en Westlife zijn hier helemaal hip. En om in de sfeer van 'long live the king' te blijven, hebben we nog een nummertje uit de Titanic aangevraagd.. Jeeeejj feestje met deze fantastische zangeres!

Koh samui, daar ben je dan eindelijk na een lange nacht en ochtend reizen.. Slapend van A naar B gaan, best ideaal! Strand, slapen, feesten, eten, geld uitgeven..en meer, meer, nog meer, en nog meer.. We zijn tenslotte nog jong dus we werken wel een paar weekenden extra als we terug zijn. Na dit heerlijke maar decadente eiland, zijn we verder gegaan naar koh tao. Duikbrevet halen en Song Kran vieren: thais boeddistisch nieuwjaar. Dit feest wordt gezien als het gevaarlijkste feest in Thailand. De meeste ongelukken gebeuren in het verkeer door dronken bestuurders. Ieder jaar stijgt het dodenaantal en vorig jaar zijn er nog 321 doden gevallen. Lol, we leven nog hoor en we hebben het gevaar ook niet opgezocht..natuurlijk wel meegefeest!!! Wat voor ons verkleden en kansloos bier drinken is met carnaval, is dat voor de mensen hier de hele dag je waterpistool vullen, iedereen natspuiten, alle voorbijgangers ondersmeren met verf, hele buckets met water over elkaar heen gooien..en whisky drinken. Deze avond hebben we een beschermengel gehad; Jash from Thailand. 'we are from the Netherlands, I'm gonne shoot you down, this is my girlfriend..Nikkyyyyy'. In Nederland vertellen we het nog wel een keer, want zoals jullie het lezen is het vast niet grappig. (Waarschijnlijk weten we niet eens waar we moeten starten met onze verhalen). Afijn, we hebben ons kostelijk vermaakt, en zijn dankbaar dat we dit feest mochten meemaken.
De volgende dag zijn we begonnen aan onze duikcursus. PADI over 4 dagen hebben we je! Ahum, nog niks te duiken..eerst dikke theorie van 16u tot 19.30u. Verschrikkelijk. Denk je uit de schoolbanken te zijn, mag je nog eens urenlang naar een film kijken, en bijbehorende vragen erbij maken. Vermoeiend na een dag strand, haha! Lachen, gieren, brullen..en dan hebben we ook nog eens een gekke Hollander bij ons voor een week, die altijd alles kwijt is, shopt tot ze erbij neervalt..Lisanne dan getriggerd wordt, en wéér geld aan het neerleggen is voor een leuk kledingstuk. 'Ik ga niks meer kopen in Thailand, Sri Lanka komt ook nog'. Pfff misschien toch maar een pakketje naar Nederland sturen namens ons beiden.......
Weer verder naar het duiken nu, want we dwalen af. Voordat we 'echt' konden gaan duiken, moesten we natuurlijk alle skills en gebaren leren..dat gebeurde in het zwembad. Leuk, gaaf en vermoeiend. De volgende dag gingen we naar het echte werk..de zee bij mango bay. Een duik tot 12 meter. Hoi onderwaterwereld, wat ben je mooi! Na 10 meter is Lisanne helaas moeten stoppen wegens problemen met haar oren. Huilen met de kraan open, zoooo jammer!!!! Nikky ging de volgende dag naar 18 meter en heeft haar PADI binnen. Ook heeft ze de dag erna meteen maar ff 30 meter gedaan (and wreckdiving!!), bikkel!
Na een bounty eiland en een goed feestje op koh phagnan, zijn we weer naar boven afgereisd richting Bangkok. Nederland is in zicht, gatver!!!

We hebben onze laatste avond fantastisch afgesloten vanaf de skybar in Bangkok. Onder het genot van een fles rode wijn hebben we zitten genieten van een geweldig mooi uitzicht over deze wereldstad. Hoi creditcard :)! Nu gaan we nog maar ff 2 uurtjes slapen, want onze vlucht naar Sri Lanka vertrekt morgenvroeg om 09.00u. Ontzettend veel zin in, maar tegelijk ook heel veel buikpijn. Wetende dat je over 4 weken weer in Nederland zit..dat geeft best een naar gevoel. Maar hey, we zijn nog niet weg uit Azië. Wij gaan genieten van iedere minuut die nog rest, en alles er uithalen wat er op de bankrekening staat. Lol!

Groetjes van Lisanne en Nikky bhoemibol..

• 21 April 2014 - 21:08

Els:

Jeetje meisjes wat een mooi verhaal en belevenissen weer!! Genieten ja, zelfs tot 18 meter diep....jammer voor Lisanne! Hoe meer jullie schrijven, hoe meer ik me in jullie vakantie kan inleven. Dus ! Nu op naar. Sri Lanka . Zien wat het jullie te bieden heeft. En die weekend diensten komen vanzelf wel weer hoor. Houd je dus niet innnn. Nikky en Lisanne, ENJOY, lieve groet uit Best, Els

• 21 April 2014 - 22:22

Annelies:

Tja feestvierders Ik kan me helemaal bij Els aansluiten: weekenddiensten zat om de bankrekening te spekken. Groetjes uit Best, Annelies

• 22 April 2014 - 01:01

Alus:

Zusters, mooi sfeervol verhaal weer. Ademt geheel de Aziatische cultuur. Nu nog een kleine 4 weken in Sri Lanka, het vroegere Ceylon. Kunnen jullie lekkere thee drinken i.p.v. Leo's, en whiskys. Kijk daar uit voor de Tamil Tijgers, die zijn gevaarlijker als de Sumatraanse . Goeie vlucht naar Colombo. !!

• 22 April 2014 - 18:30

Marianne:

Het zal niet meevallen als je weer thuis bent.
    De biertjes/wijntjes en het lekkere luie leventje en de mensen die je onderweg ontmoet hebt zullen jullie nog gaan missen!
    Dus geniet nog maar volop!
    En als je weer hier bent dan kan de bankrekening zo weer aangevuld worden, maak je daar maar niet druk over, er is bij ons werk genoeg Lisanne!!!!!!
    Misschien zo weer een goed zakcentje sparen voor een volgende reis????
    Maak er samen nog een leuke paar weken van.
    Groetjus,

• 24 April 2014 - 14:51

Mindy:

Weer een mooi verslag! Veel plezier in Sri Lanka, geniet nog even van de laatste weekjes!!

• 26 April 2014 - 23:10

Monique:

Wat een mooi reisverhaal.nog verder genieten.ik ben nu herstellende van een heupoperatie.dat is nu vier weken geleden.het gaat goed.ik loop nu veel meer met een kruk.als jullie terug zijn zou het goed kunnen dat ik weer zonder kruk ben.kom gezond weer terug.veel plezier.groetjes Monique.

• 27 April 2014 - 21:27

Yvonne:

Hoi Lisanne en Nikky,
    Blijven genieten daar, niet aftellen tot de terugreis. 4 weken is nog heel lang, kun je nog veel doen, beleven en genieten.
    Laat ons maar aftellen tot jullie er weer zijn. Gezellig!