Hati hati! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van nikkyenlisanne - WaarBenJij.nu Hati hati! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van nikkyenlisanne - WaarBenJij.nu

Hati hati!

11 Februari 2014 | Indonesië, Batavia

Hati hati! Het wordt er met de paplepel ingegoten...

Na een fantastische vlucht met veel, heel veel eten, een klagend omaatje achter Lisanne haar stoel..(die ze uiteindelijk heeft weggepest zodat wij lekker achterover konden hangen)..zijn we uiteindelijk na 16uur beland in Jakarta. Bezweet en beplakt, stonden we binnen een half uurtje buiten met klotsende oksels op mr. Rahmat te wachten..de chauf van het hotel. Geen chauffeur te bekennen. Wel aardige locals, taxichauffeurs die je aanklampen, andere backpackers, lieve kindertjes en een benauwdheid waarvan je flauwvalt..maar nog steeds geen mr. Rahmat. Uiteindelijk met de telefoon van een local het hotel gebeld. Misverstand, dr. Rahmat had een dag vrij en ze hadden me een mail gestuurd met het telnr van de nieuwe chauffeur. Oen, denk na..we zitten in het vliegtuig! Affijn, uiteindelijk kwam mr. Radjiwili eraan..hehe. Heule gezellige man, kletstte de oren van onze kop af, was super enthousiast en mega vriendelijk. Echter had hij, net zoals alle locals hier, erg veel haast in het verkeer. Hati hati staat er overal. Pas op pas op, is dan ook het eerste wat wij hier hebben geleerd. Na een middagdutje zijn we eventjes de deur uitgegaan, en zijn trouw bij batavia café een colaatje en wat te eten gaan pakken..verder daar een beetje rondgelopen, marktkraampjes bekeken, met een gast zitten lullen die dacht dat wij tweelingzusjes waren..en daarna zijn we door 't drukke verkeer nog bijna van onze stinksokken gereden.

Morgen hebben we nog een dagje in het vieze, stinkende, chaotische Jakarta. Daarna gaan we door naar Thousand Islands..waar we lekker gaan chillen en wellicht een visje gaan vangen.

HATI HATI !!!!!

Liefs,
Nikky & Lisanne

• 11 Februari 2014 - 16:57

Betsy:

HOI nikky en Lisanne

Geen oude vrouwtjes peste in het vliegtuig foei
    Al een spannend begin van jullie reis leuk om jullie zo te volgen

gr Betsy

• 11 Februari 2014 - 20:12

Nina:

Sjongejonge da ben ik roerend met onze betsy eens, gedraag jullie dames ;-) en vooral......genieten daar!!!!!

• 11 Februari 2014 - 21:11

Ilse Melis:

Heel veel plezier dames! Ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen. Geniet!!

• 12 Februari 2014 - 11:49

Helma:

dank je wel voor alle appjes...we zijn weer helemaal op de hoogte. Zoals jullie alles beschrijven ..ik lig in een deuk..graag nog veel van zulke verhalen! kus voor beide!! groetjes

• 12 Februari 2014 - 14:23

Bram:

Hee reizigers,

Heel veel plezier daar, klinkt nu al super. Ben stikjaloers man!

Groetjes Bram

• 12 Februari 2014 - 17:55

Monique:

Hallo meiden, jullie grote reis is goed begonnen!
    Hier in Waddinxveen volgen we jullie berichten en vanuit Veldhoven krijgen we de laatste "updates". Geniet maar lekker en wacht niet te lang met meer nieuws.......

• 12 Februari 2014 - 18:11

Marianne En Jos:

Heej dames,

De kop is er dus af!
    We blijven jullie volgen vanachter de pc, dus je hoeft niet over je schouder te kijken, want wij blijven hier bij de kachel zitten!
    Heel veel plezier gewenst.

• 12 Februari 2014 - 18:38

Bianca :

Hoi

Fijn dat het allemaal goed verlopen is. Snuif nog maar even die lucht op daar en dan kun je daarna lekker op het bounty eiland genieten, heerlijk. Wij scheppen wel poep hier hihi.
    Ik lees wel weer hoe het bevallen is.
    Heel veel plezier daar samen en niet teveel pesten he.

• 13 Februari 2014 - 21:18

Hennie En Adri:

Hoi Nikky en lisanne

Leuk om jullie te volgen tijdens jullie reis
    Geniet ervan
    Gr Hennie

• 14 Februari 2014 - 17:57

Ina:

Hallo Lissanne en Nikky,

Hoe gaat het in Thousand Islands?

Groetjes Ina

• 18 Februari 2014 - 22:32

Babs De Wert:

Nou, jullie kunnen leuk verder als tweelingzusjes. Het stinkende Djakarta heb je dus gehad.
    En jullie genieten dus vol op Thousand Islands. Is ook veel beter. Lekker chillen en dan verder.
    Groetjes ad en Babs.

• 05 Maart 2014 - 12:30

Monique:

Haha leuk verhaal......en Jazeker vrouwtjes wegpesten! Lekker achter over hangen is veel fijner dan naar gezeur te luisteren! :p

Xzxxje