Belandaaaaa - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van nikkyenlisanne - WaarBenJij.nu Belandaaaaa - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van nikkyenlisanne - WaarBenJij.nu

Belandaaaaa

Blijf op de hoogte en volg

05 Maart 2014 | Indonesië, Kuta

Are you sisters? Twins? You look the same. Yes, we are twins. Lisanne is 2 minutes older than Nikky is. But how come you have brown eyes and you have blue eyes Nikky? ..That's because our father has brown eyes and our mother has blue. Aaaah, like that, wauw!
Vervolgens wordt er als rekeningnaam 'lovely guests' opgeschreven. Zo gaat dat dus hier..lol!

Na al het moois er vanaf gesnoept te hebben in Java, zijn we dus met de ferry (€40 ct pp) in een uurtje naar Bali gevaren. Geen zin om meteen ver te reizen, dus een nachtje in Pematuran gebleven. Uitgenodigd worden door kinderen voor een kop thee bij hen thuis..het kan allemaal hier. Wat een gezelligheid! We voelden de vermoeidheid in ons lijf door de beklimmingen Bromo en Ijen, en blij toe dat we van onszelf 2 nachten in Lovina mochten blijven. Wat hebben we toch een zwaar leven. Dag vermoeide benen, dag rijst, dag weinig slaap en doei noodles. Hoi toeristisch Bali met je fijn Westers eten, hoi zwembad, en hoi zon zee strand en bintangbier. We gaan van je genieten!!

Ubud was de volgende plaats die we bezochten. Leuheuk!! Bij aankomst zijn we gelijk een fietstochtje gaan boeken. Hadden hier namelijk goede recensies over gelezen op Tripadvisor, inmiddels onze grootste vriend geworden. En die recensies werden waar gemaakt, jazeker! Super leuke manier om zo de Balinese cultuur te leren kennen. We zijn naar een koffieplantage geweest en hebben allerlei smaken koffie geproefd (love the coconut coffee)..zoet sigaretje gerookt, een traditionele familie bezocht, zelf een offertje gemaakt en door fraaie rijstvelden gefietst. Waar onze medereiziger Judy nog in is gevallen. Toen wij geconcentreerd op onze bike zaten hoorden we achter ons ineens "AAAAAAA".. Daar lag ze dan, helemaal onder de modder, maar wat een fantastisch positief mens. Wij doen graag mee aan de ontwikkeling van positiviteit en zo kwamen we niet meer bij van het lachen. Hilarisch moment!
Naast deze fietstocht van 25 km. bergafwaarts, zijn we onze familie nog gaan bezoeken in Monkey Forest. Lache man, heel wat anders als dierenpark Apenheul. Nog veel leedvermaak gehad toen Lisanne onopgemerkt een slokje van haar water wilde pakken. Ze dacht dit uit het zicht te doen van de apen. Tevergeefs! In een mum van tijd zat die kleine boef op haar hoofd, te rukken aan haar flesje. Ze kon de strijd niet winnen en die aap werd steeds agressiever. Alhoewel ze niet van opgeven houdt heeft ze het flesje toch maar afgegeven, voor ze een apenbeet in haar hand had staan.

We maken 't mee we maken 't mee. Op naar Kuta!! Zin in een feestje, een duik in de zee, surflessen en beiden erg benieuwd naar deze toeristische trekpleister. En toeristen zijn er veul, heul veul! Misschien net iets teveel voor Lis want die heeft 3 dagen met
griep, klotsende oksels en veel pijn in bed gelegen. Nikky is dus alleen gaan surfen.. Boehoe, ontzettend balen!!! Maar ze vond het heel erg gaaf, en is blij dat ze geen tweede dag is gegaan omdat ze met superveel spierpijn wakker werd.

Nu gaan onze wegen 4 dagen scheiden. Nikky wil graag naar Flores en Lisanne wil wat meer van Bali zien. Dikke prima!
Nikky: " op naar Labuan Bajo! Naar de komododragons op Rinca and Komodo Island! Lekker snorkelen tussen de manta's! "
Lisanne: "ik ga naar Kerobokan, leuk hosteltje gevonden waar ik gratis een fiets kan huren. Hi cheapy backpacker. Vanuit hier kan ik naar Seminyak..snorkelen, kijken of ik kan surfen, goed eten en genieten van het mooie La Lucciola beach. Super romantisch, helaas zonder m'n vriendje. Verder zie ik wel weer wat er op mijn pad komt en welke mensen ik zal gaan ontmoeten."

Na deze dagen zullen we elkaar weer meeten op het vliegveld van Denpasar. De zusjes zijn dan weer herenigd en zij gaan de laatste 2 weken van Indonesië vertoeven op Sumatra.

De tijd gaat zo snel dat we alweer bijna op de helft zitten. Boeeee!

Nadat we Sumatra hebben bezocht, vliegen we op 25 maart in 2 uurtjes naar Thailand. See you guys there!

  • 05 Maart 2014 - 14:21

    Annelies:

    Leuk, heftig, stout?(klein beetje: foei jokken mag niet!),ondernemend en wederom niet bang!!! Nog heel veel mooie (stoute) momenten waarvan we mogen meegenieten! Groetjes Annelies

  • 05 Maart 2014 - 14:23

    Monique:

    Hallo Lisanne en Nikky.
    Het zal prachtig zijn daar.Maar ik mis wat foto's.
    Misschien hebben jullie tijd om er te plaatsen?
    Verder krijg ik 21maart een nieuwe heup.Ik zal blij zijn dat ik na een tijd revalidatie weer goed kan lopen.
    Nog heel veel plezier.En het is leuk om jullie te volgen.Groetjes Monique

  • 05 Maart 2014 - 16:46

    Alus:

    Hee, Balinees Prinsesje van mij. !! Mooi verhaal weer, leuk geschreven, Malawi kwaliteit. ! Wat maken jullie veel mee zeg, de reis van je leven.!! Geniet er elke minuut van. Kusjes voor de Twins van Alus.
    I stay tuned. !!!

  • 05 Maart 2014 - 17:27

    Els :

    Hey meisjes, daar zo ver weg, en heerlijk genieten van al dat moois. Leuk hoor jullie verhalen !! Geen gemis van ZZ! En wij?? Als ik s'morgens vroeg door de Hoofdstraat fiets denk ik :"wat zullen "die twee" gaan doen vandaag? " nu op naar Flores en Bali. En nog mooie plannen voor de overige dagen...ik zal nog EEN coctailtje drinken op jullie mooie reis! Blijf genieten en tot een volgende keer weer. Groetjes Els

  • 05 Maart 2014 - 22:56

    Betsy:

    Heeeeeeeeeeee Nikky en Lisanne

    Wat een prachtig verhaal maar ik mis wel wat fotos Ik heb van Marloes wel een foto gekregen
    van de geluks poppetjes erg leuk geniet nog van de reis maar wel goed op elkaar passen hoor
    niet te veel alleen gaan doen

    heel veel liefs Betsy

  • 06 Maart 2014 - 12:59

    Helma:

    Heel apart, maar het verhaalis hier niet helemaal compleet op te lezen. Nikky is idd naar het eiland komodo gevlogen. Haar oudste zus was daar ook geweest en was er heel enthousiast over. Ze heeft daar contact gelegd met een duitse jongen en een nederlandse vrouw en zal met hen samen de komende dagen optrekken. Ik, als nikky`s moeder , hebben iedere dag contact met haar en hebben al veel foto`s gehad. Weet niet waarom ze hier niet opgezet (kunnen) worden. Willen jullie nu al foto`s zien dan kom maar naar mij toe of nodig me maar uit op de koffie in het wijkgebouw Best. Wat collega`s toch niet voor elkaar overhebben!!

  • 09 Maart 2014 - 21:53

    Bianca:

    Wat leuk al die verhalen, wat me heel erg opvalt is de frisse geur die jullie regelmatig opsnuiven hihihi.
    Maar goed dat je straks hier weer de vertrouwde stal geur kan opsnuiven Nikky.
    Ik wens jullie nog heel veel plezier en wacht op het volgende verslag.
    Helma houd ons goed op de hoogte met wat foto's.
    Groetjes Bianca

  • 14 Maart 2014 - 16:54

    Marianne En Jos:

    Hoi Lisanne en tweelingzus Nikky,
    Raar want ik ben je -Nikky- nog nooit tegen het lijf gelopen volgens mij.
    Wat een heerlijke veslagen! Om jaloers op te worden wat jullie daar mogen beleven.
    Hopelijk ben je weer wat opgeknapt van je griepje en kun je er weer vol tegenaan.
    In Monckey Forrest moet je je wel thuisgevoeld hebben denk ik. Vele bekende gezichten althans.
    En dan lees ik dat je naar Keroban gaat en zowaar in Kerobokan een fiets gaat huren???? hier heb je een fiets en dan fiets je (volgens mij bijna) niet!!!! Misschien dat we ze hier ook maar moeten gaan verhuren dat is dan ook beter voor je conditie, ha, ha, ha!
    Ik (wij) wensen je een heel fijn evrblijf tie, geniet er van en tot het volgend verslag!
    Groeten uit Oirschot.
    Marianne en Jos

  • 15 Maart 2014 - 22:43

    Els:

    Weer even geleden, maar ik vergat te zeggen dames : op tijd draaien de poppetjes op het strand hoor, anders kleuren ze niet mooi. En jullie ook!! als jullie weer zijn herenigt, na allebei een mooie uitstap te hebben gemaakt. Leuke foto die je stuurde Nikky van het strand. Kreeg die van Marloes door. Nu op naar jullie volgende "weekplanning" haha. Lfs. Els

  • 18 Maart 2014 - 11:33

    Bram:

    Hee Ladies,

    Klinkt allemaal zwaaaaaar relaxed wat jullie daar doen, leuk ook dat jullie af en toe besluiten je eigen weg te gaan. Zo kunen jullie het wel jaren volhouden. Helaas gaat de tijd snel! Hier in Best is het ook supervet haha!! Thailand op de planning, cool, is weer totaal anders schijnt, maar ook heerlijk makkelijk om te bereizen en heel veel backpackers om te leren kennen.
    Superveel plezier gewenst en geniet ervan.

  • 20 Maart 2014 - 12:03

    Mindy:

    Super om zo op de hoogte te blijven van jullie avonturen! Ik kijk uit naar het volgende verhaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Kuta

Actief sinds 12 Nov. 2013
Verslag gelezen: 519
Totaal aantal bezoekers 26495

Voorgaande reizen:

11 Februari 2013 - 11 Mei 2013

Indonesie-Thailand-Sri Lanka

Landen bezocht: